Od pierwszej klasy zachwycamy się pięknem naszej Ziemi Świętokrzyskiej. Zwiedziliśmy i przewędrowali: stolicę naszego województwa – Kielce, Park Etnograficzny w Tokarni, królewskie miasto – Chęciny, trasę podziemną w Opatowie, Żywe Muzeum Porcelany w Ćmielowie, Zamek Krzyżtopór w Ujeździe, a w tym roku odwiedziliśmy serce Gór Świętokrzyskich – Święty Krzyż. Swoją przygodę rozpoczęliśmy w Nowej Słupi od wysłuchania legendy o sławnym rycerzu Emeryku. Następnie ruszyliśmy Drogą Królewską na Święty Krzyż. W czasie wędrówki podziwialiśmy piękno przyrody Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Pod koniec szlaku, na szczycie Łysej Góry ukazały nam się zabudowania klasztoru pobenedyktyńskiego. Zwiedziliśmy zespół klasztorny i weszliśmy na szczyt odbudowanej wieży, z której rozpościerał się przepiękny krajobraz świętokrzyski. Z dużym zaciekawieniem obejrzeliśmy wystawy w Muzeum Przyrodniczym ŚPN, w którym dawniej mieściło się ciężkie więzienie. Mieliśmy możliwość zobaczyć cele, w których przebywali więźniowie. Dużym przeżyciem było zwiedzanie krypty z otwartą trumną ukazującą szczątki księcia Jeremiego Wiśniowieckiego. Z platformy widokowej podziwialiśmy unikatowe rumowiska skalne – Gołoborza. Meleksami dotarliśmy na obiad do karczmy. Po obiedzie przenieśliśmy się w odległe czasy do osady średniowiecznej w Hucie Szklanej. Odwiedziliśmy średniowieczne chiżyny rzemieślników spod Świętego Krzyża: garncarza, cieślę, zielarkę, kowala, gospodynię słowiańską oraz Czarownicę Lilianę. Ostatnim punktem wycieczki był zakup regionalnych pamiątek. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu.