Wtorek 22 września 2020r. był dla naszej klasy wyjątkowy.  To była pierwsza po długim okresie zdalnego nauczania i wakacjach wspólna wycieczka klasowa. Nasza wyprawa rozpoczęła się od zwiedzania z przewodnikiem Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni Mieliśmy okazję zobaczyć chaty kryte strzechą i gontem sprzed ponad stu lat, piękny drewniany kościół, zagrody gospodarskie, aptekę, szkołę, zakład fotograficzny i sklep. Byliśmy pod dużym wrażeniem zachowanego dworu szlacheckiego, jego wnętrza i wystrój sprawiły, że czuliśmy się jak w podróży do przeszłości. W czasie spacerobejrzeliśmy kuźnię, wiatraki, spichlerze. Poznaliśmy dawne zawody takie jak: szewc, kołodziej, bartnik, krawiec, młynarz itp. Po pysznym obiedzie udaliśmy się na zamek w Chęcinach. Spacerowaliśmy po dziedzińcach zamkowych, korzystając z dostępnych atrakcji. Po wejściu na wieżę zamkową podziwialiśmy krajobrazy Ziemi Świętokrzyskiej. Ostatnim punktem wycieczki był spacer ścieżką przyrodniczą nad zalewem Andrzejówka. Pełni wrażeń wracaliśmy do domu.