Kolejna przygoda z programem Erasmus+ dla uczniów Szkoły Podstawowej w Pacanowie w ramach projektu “After-school clubs to increase motivation and prevent dropout  rozpoczęła się w dniu 16 lutego 2020 r. podróżą do miasta Adany w Turcji, gdzie mieści się nasza szkoła partnerska. Pierwszy dzień pobytu w tym uroczym mieście rozpoczął się od hucznego powitania muzyką delegacji szkół partnerskich na placu szkoły. Uczniowie mieli okazję poznać regionalne tańce ludowe i usłyszeć tradycyjną muzykę turecką. Niektórzy nawet dali ponieść się rytmom i zatańczyli przed licznie zgromadzoną publicznością. Mowę powitalną wygłosili dyrektor szkoły i szkolny koordynator projektu. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach teatralnych i przełamywali lody w trakcie zabaw sprzyjających komunikacji. Nauczyciele szkół partnerskich uczestniczyli w spotkaniu z kadrą pedagogiczną placówki omawiając wpływ zajęć pozaszkolnych na motywację i problem przedwczesnego porzucania szkoły. Wymieniano również uwagi na temat systemów edukacyjnych w tychże krajach. Uczniowie i nauczyciele mieli również możliwość spróbowania lokalnych przysmaków, przygotowanych przez rodziców i nauczycieli. 

Drugi dzień zbierania doświadczeń naszych uczniów w Adanie zaowocował uczestnictwem w warsztatach STEM, czyli zajęciach z programowania i robotyki, oraz w warsztatach artystycznych. Uczniowie poznali sztukę zdobienia płótna wzorami z wykorzystaniem farb olejnych (marbling) i tworzenia płaskorzeźb (sculpting). Nauczyciele w tym czasie zapoznali się z efektami pracy tureckich uczniów wykorzystujących naukę, technologię, inżynierię i matematykę (STEM) na zajęciach oraz uczestniczyli w spotkaniu, na którym przedstawiono im działanie platformy dla nauczycieli umożliwiającej interaktywne nauczanie (EBA), finansowane przez ministerstwo edukacji. 
Po kulinarnym doświadczeniu, jakim była degustacja słynnego w Turcji kebabu z Adany, wszyscy uczniowie ze szkół partnerskich wraz z nauczycielami udali się na piesze zwiedzanie starej części miasta. Zobaczyliśmy stare łaźnie tureckie, zabytkową wieżę zegarową, most kamienny wznoszony ręcznie, zabytkowe meczety oraz inne zabytki Adany. 

Podczas trzeciego dnia pobytu uczniów z programu Erasmus + w Adanie uczniowie wspólnie z nauczycielami udali się z wizytą do burmistrza miasta oraz mieli okazję posłuchać kilku utworów muzyki klasycznej w wykonaniu orkiestry symfonicznej w sali teatralnej mieszczącej się w ratuszu miejskim. 
Następnym przystankiem było muzeum archeologiczne w Adanie oglądanie eksponatów pochodzących z czasów starożytnej Grecji, Rzymu i imperium osmańskiego. 
Kolejnym punktem naszego programu był historyczny most zbudowany przez Niemców około 100 lat temu. Ciekawostką jest, że to na nim kręcono zdjęcia do filmu „Skyfall” z serii z Jamesem Bondem. 
Na koniec pojechaliśmy do miasta Tarsu, skąd pochodził święty Paweł. Zwiedziliśmy grobowiec proroka Daniela, kościół św. Pawła, bramę Kleopatry, starożytne domy w Tarsie i turecki bazar handlowy.  
Czwarty dzień pobytu naszej grupy z programu Erasmus+ zaowocował wycieczką do Kapadocji, która jest wpisanna listę światowego dziedzictwa UNESCO.  Ta górzysta kraina zachwyciła nas podziemnym miastem Kaymakli, kościołami w jaskiniach oraz pięknymi dolinami i formami skalnymi. Mieliśmy również okazję zobaczyć jak wygląda manufaktura tradycyjnej ceramiki. 
Ostatni dzień pobytu w Adanie był podsumowaniem warsztatów teatralnych – Drama Club. Uczniowie ze szkoły w Turcji przygotowali i zaprezentowali przedstawienie pt. Kopciuszek. Po spektaklu nastąpiła ewaluacja wizyty i wręczenie certyfikatów. Zwieńczeniem dnia był pożegnalny wieczorny obiad z turecką muzyką w tle. 
Pobyt w Adanie niewątpliwie przyczyn się do poszerzenia horyzontów kulturowych naszych uczniów, zaowocował nowymi przyjaźniami, a udział w licznych warsztatach pozwolił wzmocnić poczucie wiary we własne możliwości zgodnie z przewodnim tematem naszej wizyty Building feelings of personal competences”.