Uczniowie klasy szóstej i siódmej uczestniczący w zajęciach terapii pedagogicznej w pierwszym etapie przypominali i powtarzali podstawowe zasady ortograficzne. Doskonalili umiejętność praktycznego wykorzystania reguł pisowni w różnorodny sposób: rozwiązywali rebusy, krzyżówki, łamigłówki, a także korzystali ze „Słownika ortograficznego”. Urozmaiceniem były interaktywne ćwiczenia, programy multimedialne oraz planszowe gry ortograficzne. Dodatkowo ćwiczyli pamięć i czytanie ze zrozumieniem. Dużym zainteresowaniem cieszyły się ćwiczenia z kinezjologii edukacyjnej poprawiające pamięć i koncentację uwagi oraz aktywizujące i stymulujące odpowiednie obszary mózgu, dzięki czemu poprawia się jakość pracy mózgu jako całości. Ponadto gimnastyka mózgu łagodzi stresy i redukuje napięcie psychiczne, wspomaga niwelowanie trudności w nauce.

Katarzyna Cudna

Archiwum wpisów w projekcie „Nowoczesna szkoła”

ZAPYTANIE OFERTOWE O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ PONIŻEJ 20.000 ZŁ NETTO

  Zamawiający:   GMINA PACANÓW/ SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W PACANOWIE   NIP: 6551774893 REGON: 000592578 PKD: P.85.20.Z - Szkoły podstawowe Adres siedziby: Ulica: Karska Nr budynku: 3 Nr lokalu: Kod pocztowy: 28-133 Miejscowość: Pacanów Kraj:...

Szkolenie dla nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych „Metoda eksperymentu w praktyce szkolnej”

W ramach realizacji projektu „Nowoczesna Szkoła” odbyło się kolejne szkolenie części kadry pedagogicznej. Uczestnicy poznali wiele technik i metod, które pozwolą efektownie i efektywnie przekazywać wiedzę, wzbudzając w uczniach ciekawość świata. Metoda eksperymentu...

Terapia integracji sensoryczno-motorycznej

Integracja sensoryczna to neurologiczny proces, w którym dochodzi do organizacji naszych wrażeń sensorycznych, abyśmy mogli poprawnie funkcjonować w codziennym życiu i uczyć się rzeczy nowych. Zazwyczaj nasz mózg otrzymuje informacje z otoczenia lub naszego ciała,...

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów klas IV-VI

W Szkole Podstawowej w Pacanowie  zajęcia  korekcyjno – kompensacyjne realizowane są  w wymiarze 1 godziny tygodniowo dla każdej z trzech grup uczniów klas IV-VI na podstawie programu terapeutycznego „Ortograffiti” . Są one przeznaczone przede wszystkim dla uczniów, u...

Roboty ruszyły w trasę

Roboty ruszyły w trasę Zajęcia rozwijające z programowania i robotyki wkroczyły w nową fazę. Po zakończeniu cyklu zajęć związanych z programowaniem w środowisku Scratch przyszedł czas na programowanie robotów mBot. Przejście z jednego typu programowania na drugi nie...

Projekt „Nowoczesna szkoła” finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.