Ostatnie 2 tygodnie roku szkolnego były dla pierwszaków bardzo gorące. Nie tylko z powodu zakończenia roku szkolnego i oczekiwania na upragnione świadectwo, ale także z powodu różnych ciekawych wyjazdów i wycieczek.

Staszów
Rozpoczęliśmy 14 czerwca od wycieczki do Staszowa do Centrum Kultury, gdzie oglądaliśmy spektakl profilaktyczno- muzyczny „Nowe szaty króla”. Widowisko przygotowane bardzo ciekawie, barwnie i pomysłowo, oprawa muzyczna i występy aktorów również. Dzieci z zainteresowaniem oglądały na scenie króla, który poszukiwał dla siebie pięknych strojów i krawca, który mógł je uszyć. Nie martwił się on biedą w królestwie, zmartwieniem poddanych i brakiem pieniędzy. Zamówił najpiękniejsze szaty, które były najdroższe, ale jednocześnie niewidzialne. Pouczający był również morał „…że szata tylko okrywa człowieka, a nie mówi o tym jaki on jest”. Podczas spektaklu dzieci podziwiały grę aktorów i ich stroje.

Słupia
Następnego dnia, odpowiadając na zaproszenie, wybraliśmy się do Centrali Nasiennej w Słupi. Dzieci miały poznać bliżej miejsce, gdzie można kupić wiele roślin i środków ochrony oraz spotkać się z pracownikami z okazji Dzień Dziecka. Po zwiedzeniu sklepu i obejrzeniu asortymentu oraz poznaniu pracowników, na dzieci czekał słodki poczęstunek i upominki od firmy. Dosyć przyjemnie spędziły czas na zabawie i poznaniu nowych miejsc. Bardzo gorąco dziękujemy za przedłużenie dziecięcego świętowania i bliższe poznanie miejsca, które jest tak potrzebne rolnikom.

Kraków
We wtorek 19.06 wybraliśmy się całą klasą na wycieczkę do Krakowa. Postanowiliśmy na wspólny wyjazd zabrać rodziców, którzy chcieli odświeżyć wspomnienia związane z miastem oraz służyli wychowawcy pomocą i wsparciem . Wyruszyliśmy rano spod szkoły prosto do kina Plaza, na film przyrodniczy w 3D „Pandy”. Oczywiście nie mogło zabraknąć wizyty w McDonald’s, gdzie czekały na dzieci pyszne kurczaki, frytki i zabawki. Po smacznym posiłku pojechaliśmy na Wawel. Drogą królewska wspięliśmy się na wzgórze, aby tam zobaczyć Katedrę, Groby Królewskie, Dzwon Zygmunta, dziedziniec zamku oraz poszukać ziejącego ogniem smoka. Gorący zapał został ostudzony w Smoczej Jamie. Pamiątkowe zdjęcia i upominki zakupione zostały na pasażu nad Wisłą. Dzieci podziwiały jej nurt i pływające statki wycieczkowe. Ulicą Grodzką pomaszerowaliśmy na Stare Miasto. Tam z grupą turystów oglądaliśmy Sukiennice, Kościół Mariacki i pomnik Mickiewicza. Z zaciekawieniem słuchaliśmy krakowskiego hejnału, granego z wieży kościelnej. Ostatnim etapem naszej wyprawy było Muzeum Lotnictwa. Przewodnik ciekawie opowiadał o eksponatach zgromadzonych w hali oraz w hangarach. Różnorodność samolotów i innych obiektów latających wzbudziła ciekawość zarówno dzieci jak i rodziców. Wiele eksponatów zgromadzono na terenie lotniska. Dzieci miały możliwość dokładnego obejrzenia helikoptera, którym w czasie pobytu w Polsce podróżował Jan Paweł II. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy z krakowskiego grodu. Naszą wycieczkę uważam za bardzo ciekawą i udaną. Dziękuję bardzo rodzicom, na których pomoc i wsparcie mogłam liczyć w czasie wyjazdu.

Pacanów
21 czerwca, przed samym końcem roku, całą klasą wybraliśmy się na pizzę i lody do restauracji „Kuźnia Smaków” w Pacanowie. Smaczny posiłek znikał w przyspieszonym tempie ze stołów, a zimne lody były doskonałym deserem. Po takim czasie pełnym atrakcji i niespodzianek można było dziarskim krokiem maszerować po świadectwo ukończenia klasy pierwszej, co dzielnie uczynili wszyscy moi uczniowie 22 czerwca.
Udanych wakacji i szczęśliwego powrotu do szkoły! Czekam 3 września!