Podsumowanie dwumiesięcznych działań podejmowanych w ramach projektu „Koziołek Matołek mądra głowa matematykę pojąć gotowa”. Projekt dofinansowała Fundacja mBanku.

W pewien słoneczny październikowy dzień uczniowie wzięli udział grze terenowej na terenie ogrodu Europejskiego Centrum Bajki. Uczestnicy gry zostali podzieleni na trzy grupy. Każda z nich dostała do ręki mapkę, na której zaznaczone były ścieżki, po których mogli się poruszać. Uczestnicy musieli się wykazać umiejętnością czytania mapy oraz dobrą orientacją w terenie.  Z mapką w ręku gracze musieli odnaleźć 10 kopert z zadaniami do wykonania. Koperty ukryte były w różnych zakątkach ogrodu.
W trakcie całej gry uczestnicy zabawy musieli zmierzyć się między innymi z łamigłówkami, rebusami, układankami (ułożyć z liści patyczków bądź szyszek wyraz). Ci, którzy są nieśmiali musieli przełamać swoją słabość i zapytać nieznajomą osobę „Co dziś jadła na śniadanie?” itp. Do zabawy udało się też wciągnąć pracowników Europejskiego Centrum Bajki. Kolejną kopertę znalezioną w Europejskim Centrum Bajki uczestnicy zabawy mogli otrzymać dopiero, gdy rozwiązali poprawnie zadanie zadane przez Panią pracującą w szatni. Zwycięzcami zostali wszyscy, ponieważ każdej z grup udało się odnaleźć wszystkie 10 kopert z zdaniami  i  bardzo dobrze poradziła sobie z ich rozwiązaniem. Gra dostarczyła wszystkim uczestnikom wiele wrażeń i radości.
Na koniec zabawy na wszystkich czekała słodka niespodzianka.
W miesiącu październiku uczniowie realizujący projekt także zostali zapoznani z oprogramowaniem matematycznym GeoGebra, które łączy  w sobie elementy geometrii, algebry, analizy matematycznej.  Jest to program służący między innymi do dynamicznej wizualizacji zagadnień matematycznych. Uczniowie podczas zajęć mieli możliwość zobaczyć i nauczyć się, jak w programie tworzyć między innymi: odcinek, łamaną, prostą, figury, a następnie je oznaczać. Potrafią narysować okrąg ośrodku w danym punkcie przechodzący przez inny punkt, okrąg o danym środku i promieniu, narysować kąt o danej mierze, wstawić tekst, zmienić kolor, wielkość tekstu.
Ponadto przez cały miesiąc uczniowie uczestniczyli w wielu konkursach matematycznych o tytuł:
-„Mistrza rachunku pamięciowego”
-„Mistrza rebusów matematycznych”
-„Mistrza pisemnego dodawania i odejmowania”
-„Matematyka w zagadkach” itp.
Najdłuższy konkurs o tytuł „Mistrza krzyżówek matematycznych” trwał tydzień. Podczas tego konkursu uczniowie biorący w nim udział mieli do rozwiązania każdego dnia jedną krzyżówkę matematyczną. Zwycięzcy zostali wyłonieni w trzech kategoriach: klas czwartych, piątych i szóstych. W sumie nagrodzonych zostało 12 uczniów, którzy zgromadzili największą liczę punktów.
Realizujący projekt  zostali na zajęciach zapoznani z różnymi bryłami geometrycznymi. Po czym został ogłoszony dla nich konkurs fotograficzny pt. „Bryły w otoczeniu’
Przygotowywali się również do dnia Tabliczki Mnożenia. W tym celu utrwalali tabliczkę mnożenia na portalu „Matematyczne zoo’’, rozgrywając mecz z tabliczką mnożenia oraz  bawiąc się w matematyczną grę memory. W grupach wykonali również grę domino dotyczącą działań pamięciowych w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. Po wykonaniu  swojego domina, oddawali go kolejnej grupie do zabawy.
Zorganizowany został Dzień Tabliczki Mnożenia, podczas którego 3 komisje przepytywały ze znajomości tabliczki mnożenia wszystkich chętnych. Można było nawet chwalić się jej znajomością, skacząc na skakance.